Inwentaryzacja należności. O czym warto wiedzieć
Inwentaryzacja należności jest uregulowana w ustawie o rachunkowości, wiele wskazówek znajdziemy też w komunikacie ministra finansów w sprawie ogłoszenia uchwały Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie przyjęcia stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie rozrachunków z kontrahentami.
Podczas webinarium dr Katarzyna Trzpioła wyjaśni m.in.:
- Jaki jest termin na przeprowadzenie inwentaryzacji należności;
- Na czym polega metoda potwierdzenia salda;
- Co zrobić, gdy we wskazanym przez jednostkę terminie kontrahent nie potwierdzi salda należności
- Jakich należności jednostka nie inwentaryzuje drogą potwierdzenia sald należności;
- Kiedy należności inwentaryzujemy metodą porównania zapisów w księgach rachunkowych i weryfikacji ich stanu;
- Co zrobić w przypadku występujących różnic.
Testuj Portal Biur Rachunkowych i magazyn Biuro Rachunkowe w praktyce przez 14 dni bezpłatnie.
To kompleksowy serwis ekspercki przeznaczony specjalnie dla właścicieli biur rachunkowych, który oferuje:
- Portal Biur Rachunkowych – aktualności, zmiany, komentarze (w podziale na 12 zagadnień tematycznych), porady
- Magazyn papierowy i elektroniczny
- Indywidualne konsultacje z ekspertami
- Osobistego Opiekuna
- Codzienne newslettery
- Materiały „na życzenie”
- E-booki, zestawienia, narzędzia