W jaki sposób rozliczać koszty poniesione do danej umowy przed wystawieniem faktury sprzedaży?

Dodano: 8 czerwca 2022
Spółka z o.o. zajmuje się sprzedażą specjalistycznych urządzeń dla branży spożywczej. Sprzedawane urządzenia są w produkowane pod indywidualne zamówienie klienta, spełniając jego wymagania techniczne. Zawarta umowa z klientem przewiduje dostawę, montaż, szkolenie. Rozpoznaje moment dostawy w dacie podpisania protokołu odbioru urządzenia przez kupującego. Czas realizacji umowy zawiera produkcję urządzenia przez jego dostawcę, transport i montaż. W umowie jest podany przewidywany termin odbioru końcowego urządzenia, zakończony podpisaniem protokołu odbioru, który trwa nawet do 180 dni roboczych od podpisania umowy. W zależności od sprzedawanego urządzenia termin realizacji jest różny, ale najdłuższy to 180 dni roboczych. Obecnie w dacie podpisania protokołu odbioru wystawia fakturę. Wystawienie faktury skutkuje zaksięgowaniem przychodu ze sprzedaży urządzenia i kosztu własnego sprzedawanego urządzenia. Koszt sprzedanego urządzenia/towaru to kluczowy koszt związany z dostawą. Do czasu wystawienia faktury spółka ponosi koszty związane z transportem i montażem, które są księgowane na bieżąco w koszty operacyjne Spółki. Czy spółka może w inny sposób rozliczać koszty poniesione do danej umowy przed wystawieniem faktury sprzedaży?

Spółka z o.o. zajmuje się sprzedażą specjalistycznych urządzeń dla branży spożywczej. Sprzedawane urządzenia są w produkowane pod indywidualne zamówienie klienta, spełniając jego wymagania techniczne. Zawarta umowa z klientem przewiduje dostawę, montaż, szkolenie. Rozpoznaje moment dostawy w dacie podpisania protokołu odbioru urządzenia przez kupującego. Czas realizacji umowy zawiera produkcję urządzenia przez jego dostawcę, transport i montaż. W umowie jest podany przewidywany termin odbioru końcowego urządzenia, zakończony podpisaniem protokołu odbioru, który trwa nawet do 180 dni roboczych od podpisania umowy. W zależności od sprzedawanego urządzenia termin realizacji jest różny, ale najdłuższy to 180 dni roboczych. Obecnie w dacie podpisania protokołu odbioru wystawia fakturę. Wystawienie faktury skutkuje zaksięgowaniem przychodu ze sprzedaży urządzenia i kosztu własnego sprzedawanego urządzenia. Koszt sprzedanego urządzenia/towaru to kluczowy koszt związany z dostawą. Do czasu wystawienia faktury spółka ponosi koszty związane z transportem i montażem, które są księgowane na bieżąco w koszty operacyjne Spółki. Czy spółka może w inny sposób rozliczać koszty poniesione do danej umowy przed wystawieniem faktury sprzedaży?

Testuj Portal Biur Rachunkowych i magazyn Biuro Rachunkowe w praktyce przez 14 dni bezpłatnie.

To kompleksowy serwis ekspercki przeznaczony specjalnie dla właścicieli biur rachunkowych, który oferuje:

  • Portal Biur Rachunkowych – aktualności, zmiany, komentarze (w podziale na 12 zagadnień tematycznych), porady
  • Magazyn papierowy i elektroniczny
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami
  • Osobistego Opiekuna
  • Codzienne newslettery
  • Materiały „na życzenie”
  • E-booki, zestawienia, narzędzia
Oferta specjalna »

Logowanie:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła