Jak obciążyć najemców kosztami dodatkowych opłat?

Jak obciążyć najemców kosztami dodatkowych opłat?

Pytanie:

Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie wynajmu nieruchomości i jest czynnym podatnikiem VAT. Jest właścicielem lokalu użytkowego w budynku wspólnoty mieszkaniowej. Najemca zobowiązany jest płacić czynsz oraz ponosić opłaty związane z użytkowaniem lokalu: wydatki na remonty i bieżącą konserwację, na utrzymanie porządku i czystości, opłaty za dostawę energii cieplnej, wody w lokalu. Za te media spółka nie dostaje faktury, tylko naliczenie opłat ze wspólnoty, na których nie ma VAT. Czy postępuję właściwie przy refakturowaniu, naliczając do opłat od wspólnoty podstawową stawkę VAT?

Testuj Portal Biur Rachunkowych i magazyn Biuro Rachunkowe w praktyce przez 14 dni bezpłatnie.

To kompleksowy serwis ekspercki przeznaczony specjalnie dla właścicieli biur rachunkowych, który oferuje:

  • Portal Biur Rachunkowych – aktualności, zmiany, komentarze (w podziale na 12 zagadnień tematycznych), porady
  • Magazyn papierowy i elektroniczny
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami
  • Osobistego Opiekuna
  • Codzienne newslettery
  • Materiały „na życzenie”
  • E-booki, zestawienia, narzędzia
Oferta specjalna »

Logowanie:

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła