Amortyzacja środków trwałych udostępnianych kontrahentowi. Zasady dokonywania odpisów

Autor: Adam Okonkwo

Dodano: 7 marca 2024
9
Firmy często zawierają ze swym kontrahentem umowę, na podstawie której oddają do używania składnik swego majątku stanowiący środek trwały. Czyni to co prawda bezpłatnie, czyli nie oczekując w zamian uzyskania ekwiwalentu pieniężnego, lecz z szeregiem zobowiązań po stronie biorącego rzecz, np. dokonywanie przez kontrahenta zakupów w określonej ilości u dającego przedsiębiorcy czy reklamowanie towarów/usług za pomocą przekazanych środków trwałych. Poznaj prawidłowy sposób rozliczenia i ewidencji takich transakcji.
Korzyści 

Korzyści

  • Dowiesz się jakie zasady w zakresie podatku od towarów i usług należy stosować do wycofywanych środków trwałych            
  • Zapoznasz się z przykładami ewidencji wycofania środków trwałych z firmy

Testuj Portal Biur Rachunkowych i magazyn Biuro Rachunkowe w praktyce przez 14 dni bezpłatnie.

To kompleksowy serwis ekspercki przeznaczony specjalnie dla właścicieli biur rachunkowych, który oferuje:

  • Portal Biur Rachunkowych – aktualności, zmiany, komentarze (w podziale na 12 zagadnień tematycznych), porady
  • Magazyn papierowy i elektroniczny
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami
  • Osobistego Opiekuna
  • Codzienne newslettery
  • Materiały „na życzenie”
  • E-booki, zestawienia, narzędzia
Oferta specjalna »

Logowanie:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Autor: Adam Okonkwo

prawnik, specjalista podatkowy, wieloletni pracownik organów skarbowych