• x
  • Biuro Rachunkowe w praktyceBiuro Rachunkowe w praktyce
  • x

    Wyszukaj na stronie:

  • Zaloguj sięZamów »
  • x
  • Aktualności
  • UOR/PKPIR
    • UoR
    • PKPiR
    • Testy wiedzy
  • Podatki
    • VAT
    • PIT/CIT
    • Inne podatki
  • Płace/ZUS
  • KSeF
  • Prawo
    • RODO
    • Działalność gospodarcza
  • Angielski
Wzory dokumentów
Deklaracje i formularze
E-szkolenia
Akty prawne
Kalkulatory
Wskaźniki i Stawki

Księgowość

  • Księgowość

Jakie są szczególne obowiązki związane ze zmianą sposobu ewidencji

PYTANIE : Jakich obowiazków należy dochować, gdy klient w związku z przekroczeniem limitu musi obowiązkowo przejść z PKPiR na pełną księgowość?

  • Data: 09.11.2020

Podatkowe konsekwencje wycofania środka trwałego z firmy

Twój klient może w dowolnym momencie prowadzenia działalności gospodarczej wycofać środek trwały z majątku firmowego. W takiej sytuacji musisz jednak pamiętać o podatkowych konsekwencjach takiej decyzji oraz odpowiednim ujęciu w ewidencji.

  • Katarzyna Trzpioła
  • Data: 09.11.2020

Płynność finansowa. 7 działań na gruncie VAT, które mogą spowodować jej poprawę

Płynność finansową klienta można legalnie wspomóc rozwiązaniami podatkowymi, z których zapewne część trzeba raportować w schemacie podatkowym, jednak warto rozważyć ich zastosowanie szczególnie w trudnej sytuacji większości przedsiębiorstw w związku z pandemią.

  • Mirosław Siwiński
  • Data: 09.11.2020

Sporządzenie remanentu jest niezbędne do prawidłowego ustalenia dochodu Twojego klienta za rok 2020

Podatnicy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów powinni na 31 grudnia sporządzić spis z natury. Powinni też dokonać wyceny nie później niż w terminie 14 dni od dnia jego zakończenia, aby nie naraźić się na sankcje.

  • Katarzyna Trzpioła
  • Data: 09.11.2020

Sprawozdanie z przepływów pieniężnych

Omawialiśmy już część dokumentów wchodzących w skład sprawozdania finansowego. Poniżej kolejny dokument – Sprawozdanie z przepływów pieniężnych.

  • Data: 09.11.2020

Fundacja rodzinna jako nowa forma organizacji pozarządowej w Polsce

Już na początku 2022 roku w polskim systemie prawnym ma się pojawić nawa forma organizacji pozarządowej w postaci fundacji rodzinnej. Znane są już główne założenia tej instytucji, która ma przede wszystkim służyć ochronie polskich firm rodzinnych oraz ułatwiać ich sukcesję.

  • Mariusz Olech
  • Data: 04.11.2020

Preferencyjne rozliczenie straty za rok 2020 r. Przedstaw klientowi dostępne możliwości

Twój klient ma możliwość jednorazowego rozliczania straty do wysokości 5.000.000 zł. Dodatkowo w ramach tarczy antykryzysowej firmy, których przychody znacznie spadły, mogą po spełnieniu określonych warunków dokonać odliczenia straty poniesionej w 2020 r. od dochodu uzyskanego w 2019 r. Poinformuj o tym klientów.

  • Mariusz Olech
  • Data: 08.10.2020

Nowa ulga na roboty ma zacząć obowiązywać już w 2021 r.

Trwają pracę nad specjalnymi rozwiązaniami podatkowymi, które mają przyczynić się do zwiększenia automatyzacji polskiej gospodarki. Przewidują one wprowadzenie nowej tzw. ulgi na roboty, która ma zacząć funkcjonować już w 2021 roku.

  • Data: 18.09.2020

Raportowanie o schematach podatkowych dużym wyzwaniem dla biur rachunkowych

Wśród podmiotów, na które nałożono nowe obowiązki w zakresie raportowania fiskusowi o schematach podatkowych, znaleźli się księgowi i biura rachunkowe. Regulujące je przepisy są niejasne, a trudności związanych z ich stosowaniem nie wyeliminują całkowicie nawet obszerne objaśnienia przygotowane przez resort finansów.

  • Data: 13.07.2020

Najważniejsze zmiany stawek VAT od 1 lipca 2020 r.

Przepisy określające nowe stawki podatku VAT weszły w życie 1 listopada 2019 r. Są jednak stosowane dopiero od 1 lipca 2020 r.

  • Data: 01.07.2020
  • « pierwsza
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • »
  • ostatnia »
3393345534563458339534123385321733693373

Aktualny numer Pokaż listę wydań »

Nr 93 sierpień 2024 r.

Nr 93 sierpień 2024 r.
Dostępny w wersji elektronicznej
Czytaj online

Masz pytanie?
redaktor

Skorzystaj z porad ekspertów

Opisz swój problem i prześlij do Redaktora Portalu Biur Rachunkowych:
[email protected]

Katarzyna Brzozowska - redaktor Portalu

Porad udzielają najlepsi experci

Sprawdź ekspertów serwisu »

Zapisz się na newsletter
Amortyzacja w firmie 2024

Odbierz e-book w prezencie

Amortyzacja w firmie 2024

Konferencje

Sygnaliści Wdrożenie wewnętrznej procedury zgłoszeń sygnalistów cz. II
więcej
Wdrożenie wewnętrznej procedury zgłoszeń sygnalistów cz. I Poznaj zasady
więcej
Ulga Badawczo rozwojowa. Komentarz do grafu
więcej
 Miesięczny raport obsługi klienta. Dobra praktyka w biurze rachunkowym
więcej

Opinie czytelników

Dzięki za fiszki z angielskim. Uwielbiam się z nich uczyć :-) Ewa

Informacje

»Oferta

»Redakcja

»Lista wydań

»Regulamin

»Pomoc

»Kontakt

»Polityka prywatności

»Publikacje Oficyny FK

»Reklama

Partnerzy



Kontakt

Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
ul. Łotewska 9a,
03-918 Warszawa

Centrum Obsługi Klienta
Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
Telefon: 22 518 29 29
Fax: 22 617 60 10

Email: [email protected]

Wydawnictwo Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected]

  •  
  •  

Teraz możesz korzystać bez limitu z porad ekspertów

Zadaj pytanie »

x

© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka