Sprawdź, jak ewidencjonować sprzedaż dla stowarzyszeń zwykłych

Mariusz Olech

Autor: Mariusz Olech

Dodano: 10 września 2021
stowarzyszenie zwykłe
Trzy osoby pełnoletnie i niepozbawione praw publicznych mogą założyć stowarzyszenie zwykłe. Nie jest ono wpisane do KRS. Nie muszą one tworzyć statutu – ich działania są prowadzone na podstawie regulaminu. Stowarzyszenie zwykłe nie ma osobowości prawnej, jest tzw. ułomną osobą prawną. Może jednak zaciągać zobowiązania, pozywać i być pozywane. Wielu sprzedawców, a także przedstawicieli tych organizacji ma wątpliwości, w jaki sposób prawidłowo dokumentować sprzedaż dla tego typu podmiotów.

Trzy osoby pełnoletnie i niepozbawione praw publicznych mogą założyć stowarzyszenie zwykłe. Nie jest ono wpisane do KRS. Nie muszą one tworzyć statutu – ich działania są prowadzone na podstawie regulaminu. Stowarzyszenie zwykłe nie ma osobowości prawnej, jest tzw. ułomną osobą prawną. Może jednak zaciągać zobowiązania, pozywać i być pozywane. Wielu sprzedawców, a także przedstawicieli tych organizacji ma wątpliwości, w jaki sposób prawidłowo dokumentować sprzedaż dla tego typu podmiotów.

Testuj Portal Biur Rachunkowych i magazyn Biuro Rachunkowe w praktyce przez 14 dni bezpłatnie.

To kompleksowy serwis ekspercki przeznaczony specjalnie dla właścicieli biur rachunkowych, który oferuje:

  • Portal Biur Rachunkowych – aktualności, zmiany, komentarze (w podziale na 12 zagadnień tematycznych), porady
  • Magazyn papierowy i elektroniczny
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami
  • Osobistego Opiekuna
  • Codzienne newslettery
  • Materiały „na życzenie”
  • E-booki, zestawienia, narzędzia
Oferta specjalna »

Logowanie:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Mariusz Olech

Autor: Mariusz Olech

Prawnik z doświadczeniem w administracji skarbowej, dziennikarz. Ukończył studia magisterskie na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie oraz na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest także absolwentem podyplomowych studiów w zakresie Master of Business Administration. Wykładowca akademicki. Autor licznych publikacji z dziedziny podatków, prawa pracy i szeroko rozumianego prawa gospodarczego w czołowych polskich wydawnictwach.
Słowa kluczowe:
sprzedaż