Pytanie: Firma, którą rozliczam, wypłaca świadczenia urlopowe pracownikom. Jak ująć ich wypłatę w księgach rachunkowych klienta?
Komitet Standardów Sprawozdawczości w swoich najnowszych rekomendacjach ujął szereg podpowiedzi dotyczących tego, co budzić może największe wątpliwości przy przygotowywaniu danych za 2020 r., w szczególności w jednostkach, które zostały dotknięte negatywnymi skutkami pandemii. Poniżej prezentujemy cd. wskazówek naszego eksperta w tym zakresie.
Komitet Standardów Rachunkowości wydał rekomendację zawierającą wskazówki dotyczące sporządzania sprawozdania finansowego za 2020 r. i odzwierciedlania w nim skutków zdarzeń wynikających z COVID. Warto je poznać przed sporządzeniem sprawozdań dla klientów.
Niektórzy z klientów, niezależnie czy prowadzisz ich PKPiR, czy księgi rachunkowe odczuwają skutki epidemii COVID-19. Czasem oznacza to konieczność dokonywania odpisów z tytułu utraty wartości i odpowiednich zapisów w sprawozdaniu finansowym, innym razem właściwą ewidencję otrzymanej pomocy.
Początek roku to czas, gdy przedsiębiorcy prowadzący działalności gospodarcze w różnych formach zastanawiają się, czy mają już obowiązek, czy jeszcze nie zaprowadzić księgi rachunkowe. Pomóż im rozwiać te wątpliwości.
Prowadzenie ksiąg rachunkowych klientom zewnętrznym jest związane ze szczególną starannością w przypisaniu zdarzeń gospodarczych do odpowiednich kont zgodnych z przyjętą polityką rachunkowości oraz właściwej alokacji do przychodów i kosztów podatkowych. Sprawdź jak ustrzec się przy tym błędów.
Osoby fizyczne, spółki cywilne osób fizycznych, spółki jawne osób fizycznych, spółki partnerskie będą zobowiązane do prowadzenia ksiąg rachunkowych w 2021 roku, gdy ich przychody za 2020 rok wyniosą, co najmniej 2.000.000 euro, czyli po przeliczeniu 9.030.600 zł.
Bardzo Państwu dziękuję za pomoc w rozwiązaniu moich problemów. Wskazówki zawarte w tym magazynie są bezcenne!
Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
ul. Łotewska 9a,
03-918 Warszawa
Centrum Obsługi Klienta
Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00
Telefon: 22 518 29 29
Fax: 22 617 60 10
Email: [email protected]
Wydawnictwo Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected]