• x
  • Biuro Rachunkowe w praktyceBiuro Rachunkowe w praktyce
  • x

    Wyszukaj na stronie:

  • Zaloguj sięZamów »
  • x
  • Aktualności
  • UOR/PKPIR
    • UoR
    • PKPiR
    • Testy wiedzy
  • Podatki
    • VAT
    • PIT/CIT
    • Inne podatki
  • Płace/ZUS
  • KSeF
  • Prawo
    • RODO
    • Działalność gospodarcza
  • Angielski
Wzory dokumentów
Deklaracje i formularze
E-szkolenia
Akty prawne
Kalkulatory
Wskaźniki i Stawki

NR 17 KWIECIEŃ 2018

  • Lista wydań
  • 2018
  • NR 17 KWIECIEŃ 2018

Poznaj obowiązki biura rachunkowego w przypadku zakończenia współpracy z klientem

Umowa o świadczenie usług księgowych najczęściej zawierana jest na czas nieokreślony, z możliwością jej rozwiązania z zachowaniem umówionego okresu wypowiedzenia (jedno- lub kilkumiesięcznego albo z końcem okresu rozliczeniowego). W celu lepszego zabezpieczenia biura rachunkowego umowy przewidują w określonych przypadkach możliwość ich rozwiązania również bez zachowania okresu wypowiedzenia, np. gdy klient nie dokonuje płatności za usługi. Warto więc sprawdzić, z jakim obowiązkami wiąże się zakończenie współpracy z klientem.

  • Data: 03.04.2018

Pracownik często choruje? Choroba może być powodem rozwiązania umowy o pracę

Najłatwiej zakończyć stosunek pracy na mocy porozumienia stron, wtedy nawet choroba nie jest w tym przeszkodą. Jedna pracownicy rzadko decydują się na takie rozwiązanie ponieważ w czasie choroby pobierają świadczenie chorobowe, a bez ich zgody nie mogą być w tym czasie zwolnieni. Sprawdź co może zrobić pracodawca, któremu przeszkadza częsta absencja pracownika.

  • Izabela Nowacka
  • Data: 03.04.2018

Ujęcie duplikatu faktury, która nie dotarła do podatnika

Pytanie: W jaki sposób ująć w PKPiR oraz w ewidencji VAT duplikat faktury wystawionej we wrześniu 2017 roku (nie dotarł do firmy), jeżeli duplikat został wystawiony w styczniu, a dotarł do firmy w lutym 2018 roku? Transakcja dotyczy zakupu usług w kraju. Pytanie: W jaki sposób ująć w PKPiR oraz w ewidencji VAT duplikat faktury wystawionej we wrześniu 2017 roku (nie dotarł do firmy), jeżeli duplikat został wystawiony w styczniu, a dotarł do firmy w lutym 2018 roku? Transakcja dotyczy zakupu usług w kraju.

  • Tomasz Krywan
  • Data: 03.04.2018

Zakaz handlu w niedziele i święta. Podpowiedz klientowi, co oznaczają dla niego nowe przepisy

1 marca 2018 r. weszła w życie ustawa o ograniczeniu handlu, wokół której narosło wiele kontrowersji, a liczba jej zwolenników była równa liczbie jej przeciwników. Warto przeanalizować więc jej treść i skupić się na rozwiązaniach, które rzeczywiście uzyskały moc prawną, gdyż medialny szum dotyczący procesu legislacyjnego wprowadził wiele niejasności co do przepisów ustawy.

  • Data: 03.04.2018
  • « pierwsza
  • «
  • 1
  • 2
  • »
  • ostatnia »
2455245224592453

Aktualny numer Pokaż listę wydań »

Nr 93 sierpień 2024 r.

Nr 93 sierpień 2024 r.
Dostępny w wersji elektronicznej
Czytaj online

Masz pytanie?
redaktor

Skorzystaj z porad ekspertów

Opisz swój problem i prześlij do Redaktora Portalu Biur Rachunkowych:
[email protected]

Katarzyna Brzozowska - redaktor Portalu

Porad udzielają najlepsi experci

Sprawdź ekspertów serwisu »

Zapisz się na newsletter
Amortyzacja w firmie 2024

Odbierz e-book w prezencie

Amortyzacja w firmie 2024

Konferencje

Sygnaliści Wdrożenie wewnętrznej procedury zgłoszeń sygnalistów cz. II
więcej
Wdrożenie wewnętrznej procedury zgłoszeń sygnalistów cz. I Poznaj zasady
więcej
Ulga Badawczo rozwojowa. Komentarz do grafu
więcej
 Miesięczny raport obsługi klienta. Dobra praktyka w biurze rachunkowym
więcej

Opinie czytelników

Dzięki za fiszki z angielskim. Uwielbiam się z nich uczyć :-) Ewa

Informacje

»Oferta

»Redakcja

»Lista wydań

»Regulamin

»Pomoc

»Kontakt

»Polityka prywatności

»Publikacje Oficyny FK

»Reklama

Partnerzy



Kontakt

Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
ul. Łotewska 9a,
03-918 Warszawa

Centrum Obsługi Klienta
Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
Telefon: 22 518 29 29
Fax: 22 617 60 10

Email: [email protected]

Wydawnictwo Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected]

  •  
  •  

Teraz możesz korzystać bez limitu z porad ekspertów

Zadaj pytanie »

x

© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka