Rozliczenie kosztów ubezpieczenia grupowego w firmie
PYTANIE Właściciel i pracownik korzystają w firmie z ubezpieczenia grupowego. Na pracodawcę jest wystawiona faktura całościowa. Pracownik ma pomniejszoną pensję o swoją część/oddaje pracodawcy swoją część (na to samo wychodzi, gdyż pensja jest wypłacana w gotówce). Dla pracownika nie jest to dodatkowy dochód, a więc zaliczkę na podatek dochodowy płaci taką samą, jak przed ubezpieczeniem. Pracodawca pomniejsza dochód o swoją część kosztu ubezpieczenia. Czy to się zgadza?
- Data: 06.01.2019
Uwaga! Już obowiązują korzystne zmiany dotyczące certyfikatów rezydencji
Po nowelizacji PIT i CIT od 2019 roku krajowe organy podatkowe będą honorować zwykłe kopie certyfikatów rezydencji (np. kserokopie), bez konieczności poświadczania ich za zgodność z oryginałem. Sprawdź, jakie warunki muszą być tym spełnione.
- Data: 06.01.2019
Zmiany w zaliczaniu do kosztów wynagrodzeni a małżonka
PYTANIE Osoba prowadząca działalność gospodarczą chce 1 stycznia 2019 r. zatrudnić małżonka na umowę o pracę z pensją 3.000 zł brutto. Czy kwotę brutto wynagrodzenia małżonka łącznie ze składkami ZUS za osobę współpracującą można zaliczyć w koszty firmy? Jak obliczyć wynagrodzenie netto osoby współpracującej?
- Data: 06.01.2019