• x
  • Biuro Rachunkowe w praktyceBiuro Rachunkowe w praktyce
  • x

    Wyszukaj na stronie:

  • Zaloguj sięZamów »
  • x
  • Aktualności
  • UOR/PKPIR
    • UoR
    • PKPiR
    • Testy wiedzy
  • Podatki
    • VAT
    • PIT/CIT
    • Inne podatki
  • Płace/ZUS
  • KSeF
  • Prawo
    • RODO
    • Działalność gospodarcza
  • Angielski
Wzory dokumentów
Deklaracje i formularze
E-szkolenia
Akty prawne
Kalkulatory
Wskaźniki i Stawki

NR 34 WRZESIEŃ

  • Lista wydań
  • 2019
  • NR 34 WRZESIEŃ
AFS 34

Biuro rachunkowe w praktyce - wrzesień 2019

  • Data: 07.01.2020

Coraz więcej Twoich klientów podróżuje samolotami. Sprawdź, jak rozliczyć wydatki z tym związane

Podróż samolotem to coraz częściej wybierana forma podróży, szczególnie tych służbowych, gdzie szybkość ma duże znaczenie. Zobacz, jakie problemy mogą wiązać się z rozliczaniem tej formy podróży i poznaj ich rozwiązania.

  • Data: 03.09.2019

Jak sporządzić sprawozdanie finansowe i pokierować likwidacją, żeby zrealizować wykreślenie spółki z KRS?

Pytanie: Spółka w likwidacji i po złożeniu w sądzie ostatecznego sprawozdania likwidacyjnego nie może uzyskać wykreślenia z rejestru KRS z powodu wpisania dług za niezapłacenie kary pieniężnej, która przedawni się w marcu 2020 r. Likwidator z uwagi na brak środków na zapłatę kary chce wykorzystać fakt przedawnienia. Ostateczne sprawozdanie finansowe spółki zostało zatwierdzone 15 października 2018 r. i złożone do KRS papierowo, z uwagi na fakt, że polski wspólnik/likwidator zmarł w maju 2018 r., a obcokrajowiec nie ma podpisu elektronicznego z powodu sędziwego wieku i nie zamierza już niczego robić. Jak sporządzić sprawozdanie finansowe i za jakie okresy, i jak pokierować likwidacją, żeby, powołując się na fakt przedawnienia tej wierzytelności, zrealizować wykreślenie spółki z KRS?

  • Data: 03.09.2019

Jak ująć w KPiR i VAT spływające faktury na zamknięty sklep spożywczy?

Pytanie: Klient prowadzi działalność gospodarczą w dwóch różnych punktach sprzedaży – sklepy spożywcze (osobne KPiR do każdego punktu). 30 czerwca 2019 r. nastąpiło zamknięcie jednego z tych punktów sprzedaży. Jako biuro rachunkowe stoimy przed dylematem, jak ująć w KPiR i VAT spływające faktury na zamknięty punkt wystawione z datą lipcową (są to zarówno faktury na zakupiony towar handlowy oraz faktury kosztowe, np. dostawa energii elektrycznej, zakup paliwa). Czy opisane faktury należy ująć w KPiR i rejestrze VAT zlikwidowanego punktu sprzedaży do rozliczonego ostatniego miesiąca, czyli czerwca 2019? Jakie daty powinny być odpowiednio w polach „data księgowania”, „data wystawienia dokumentu”, „data otrzymania dokumentu”? Nadmieniamy, iż faktury na zakup towaru handlowego wystawione z datą lipcową dotyczą towaru faktycznie sprzedanego i zarejestrowanego na kasie fiskalnej zlikwidowanego punktu (firma Ruch – zakup prasy. Firma Ruch wystawia faktury na podstawie zwrotu niesprzedanego towaru. Pomimo wcześniejszego poinformowania o likwidacji punktu, a także próśb telefonicznych, nie ma możliwości zmiany daty wystawienia faktury). W którym punkcie sprzedaży, KPiR i rejestrze VAT ująć te faktury i pod jakimi odpowiednio datami?

  • Katarzyna Druczak
  • Data: 03.09.2019

Już czas na wydanie zarządzenia w sprawie inwentaryzacji

Zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości na koniec każdego roku obrotowego należy przeprowadzić inwentaryzację składników aktywów i pasywów. Ustawa przewiduje możliwość rozłożenia prac w ciągu ostatnich 3 miesięcy roku, zatem zarządzenie kierownika jednostki w tej sprawie powinno być wydane we wrześniu.

  • Katarzyna Druczak
  • Data: 03.09.2019

Kiedy roszczenie o zapłatę za usługi świadczone przez biura rachunkowe przedawniają się

W praktyce funkcjonowania biur rachunkowych dość często zdarzają się tzw. trudni, a nawet nieuczciwi klienci, zalegający z płatnościami za wykonane na ich rzecz usługi. Jeżeli biuro nie zdoła od nich wyegzekwować swoich należności w określonym przepisami czasie, to musi liczyć się z tym, że jego roszczenie o zapłatę nie zostanie zaspokojone z powodu przedawnienia.

  • Data: 03.09.2019

Kodeks pracy. Od września będą obowiązywać zmiany

Zmiany w Kodeksie pracy objęły przepisy o dyskryminacji, mobbingu, wydawaniu świadectw pracy, ochronie rodzicielskiej dla pracowników. Poniżej prezentujemy pierwsze dwie.

  • Data: 03.09.2019

Kolejne zmiany w VAT. Jest projekt wprowadzający obowiązek zapłaty VAT w terminie 5 dni

Trwają prace nad projektem zmian w VAT wprowadzającym do ustawy katalog wyrobów, co do których podatnik będzie miał obowiązek zapłaty VAT w terminie 5 dni.

  • Data: 03.09.2019

Odprowadzasz zaliczkę na podatek za pracowników klienta? Musisz wiedzieć o najnowszych zmianach w PIT

W ostatnim czasie ustawodawca intensywnie pracuje nad zmianami w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych, których celem jest zmniejszenie podatkowych obciążeń osób fizycznych. Są nimi wprowadzenie zerowego PIT-u dla osób do 26. roku życia oraz obniżenie wysokości podatku dochodowego przy jednoczesnym zwiększeniu odliczenia od dochodu kosztów pracowniczych.

  • Data: 03.09.2019

Poznaj wyjaśnienia MF dotyczące nowych zasad korzystania z ulgi na zakup kasy fiskalnej

Ministerstwo Finansów wydało objaśnienia dotyczące zasad odliczania od podatku należnego kwoty wydanej na zakup kas online. Sprawdź, jak skorzystać z odliczenia.

  • Data: 03.09.2019
  • « pierwsza
  • «
  • 1
  • 2
  • »
  • ostatnia »
2701264126462645264026432639263826422644

Aktualny numer Pokaż listę wydań »

Nr 93 sierpień 2024 r.

Nr 93 sierpień 2024 r.
Dostępny w wersji elektronicznej
Czytaj online

Masz pytanie?
redaktor

Skorzystaj z porad ekspertów

Opisz swój problem i prześlij do Redaktora Portalu Biur Rachunkowych:
[email protected]

Katarzyna Brzozowska - redaktor Portalu

Porad udzielają najlepsi experci

Sprawdź ekspertów serwisu »

Zapisz się na newsletter
Amortyzacja w firmie 2024

Odbierz e-book w prezencie

Amortyzacja w firmie 2024

Konferencje

Sygnaliści Wdrożenie wewnętrznej procedury zgłoszeń sygnalistów cz. II
więcej
Wdrożenie wewnętrznej procedury zgłoszeń sygnalistów cz. I Poznaj zasady
więcej
Ulga Badawczo rozwojowa. Komentarz do grafu
więcej
 Miesięczny raport obsługi klienta. Dobra praktyka w biurze rachunkowym
więcej

Opinie czytelników

Dzięki za fiszki z angielskim. Uwielbiam się z nich uczyć :-) Ewa

Informacje

»Oferta

»Redakcja

»Lista wydań

»Regulamin

»Pomoc

»Kontakt

»Polityka prywatności

»Publikacje Oficyny FK

»Reklama

Partnerzy



Kontakt

Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
ul. Łotewska 9a,
03-918 Warszawa

Centrum Obsługi Klienta
Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
Telefon: 22 518 29 29
Fax: 22 617 60 10

Email: [email protected]

Wydawnictwo Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected]

  •  
  •  

Teraz możesz korzystać bez limitu z porad ekspertów

Zadaj pytanie »

x

© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka