• x
  • Biuro Rachunkowe w praktyceBiuro Rachunkowe w praktyce
  • x

    Wyszukaj na stronie:

  • Zaloguj sięZamów »
  • x
  • Aktualności
  • UOR/PKPIR
    • UoR
    • PKPiR
    • Testy wiedzy
  • Podatki
    • VAT
    • PIT/CIT
    • Inne podatki
  • Płace/ZUS
  • KSeF
  • Prawo
    • RODO
    • Działalność gospodarcza
  • Angielski
Wzory dokumentów
Deklaracje i formularze
E-szkolenia
Akty prawne
Kalkulatory
Wskaźniki i Stawki

Twoje Biuro

  • Twoje Biuro

Wygaśnięcie pełnomocnictwa może być problemem dla biura

Przedsiębiorcy powszechnie powierzają prowadzenie ich rachunkowości profesjonalnym biurom księgowym. W zakresie świadczonych przez te biura usług z reguły mieści się też reprezentowanie ich klientów w kontaktach z urzędami, w tym także w sprawach dotyczących rozliczeń podatkowych. Wymaga to udzielenia przez klienta stosownych pełnomocnictw, najczęściej ogólnych, które trzeba zgłosić fiskusowi. Urzędnicy muszą być informowani również o ich odwołaniu lub wypowiedzeniu, co często okazuje się problematyczne dla wspomnianych biur.

  • Data: 14.12.2022
Poznaj graniczne kwoty przychodu dla 2022 r. stosowane przy zawieszaniu albo zmniejszaniu emerytur i rent

Klient przechodzi z PKPiR na pełne księgi. O czym powinno pamiętać biuro rachunkowe?

W związku z przejściem na ewidencję operacji gospodarczych w księgach rachunkowych trzeba zorganizować rachunkowość jednostki oraz zamknąć podatkową księgę przychodów i rozchodów.

  • Data: 17.11.2022

Klient zmienia biuro rachunkowe w trakcie roku. Sprawdź, na co zwrócić uwagę

Pomimo tego że przedsiębiorcy oraz obsługujące ich biura rachunkowego z reguły nastawiają się na współpracę w perspektywie wieloletniej, to jednak często się zdarza, że kończy się ona wcześniej niż zakładano. Wielu klientów takich biur decyduje się bowiem na zmianę podmiotu zajmującego się ich obsługą księgową, przechodząc do konkurencji, niejednokrotnie w trakcie roku. Dla biura przejmującego takiego klienta jest to nie tylko perspektywa większych dochodów, ale również wyzwanie organizacyjne.

  • Data: 19.10.2022

Czy biuro rachunkowe może odmówić wydania klientowi ksiąg rachunkowych?

Pozyskując klienta, biuro zazwyczaj poprosi o wydanie kopii bazy danych ksiąg rachunkowych wraz z ewidencją środków trwałych, wyposażenia czy bazy danych programu kadrowo-płacowego. Taka forma przekazania i przejęcia prowadzenia tychże obszarów działalności podmiotów jest obecnie nie tylko normą czy dobrym zwyczajem, ale i obowiązkiem. Co jednak, gdy poprzednie biuro rachunkowe zażyczy sobie zapłaty za przekazanie bazy danych? Czy biuro rachunkowe, z którym przedsiębiorca kończy współpracę, może nie wydać tej bazy?

  • Data: 18.09.2022

Ubezpieczenie OC biura rachunkowego i jego pracowników. Czy wydatek na nie stanowi koszt podatkowy

Z posiadaniem przez biura rachunkowe ubezpieczeń OC wiąże się konieczność opłacania składek, jak również prawidłowej kwalifikacji ponoszonych z tego tytułu wydatków. Niestety nie wszystkie takie wydatki biuro będzie mogło rozliczyć w kosztach prowadzonej działalności. Dowiedz się więcej.

  • Mariusz Olech
  • Data: 18.09.2022
078f3839697819cb426f42d69f4f6c72f2acf7be-original

Czy biuro rachunkowe musi udzielać komornikowi informacji o klientach?

Jeśli komornik wzywa biuro rachunkowe do złożenia wyjaśnień w sprawie dłużnika będącego jego klientem, to jest to dla tego biura dość trudna sytuacja. Nieprzekazanie takich informacji może bowiem dla osób odpowiedzialnych skutkować wysokimi karami pieniężnymi. Natomiast ich przekazanie często kończy się utratą klienta przez biuro, co również jest dla niego dotkliwe finansowo. Sprawdź, jak najlepiej postąpić w takiej sytuacji.

  • Mariusz Olech
  • Data: 12.08.2022

Przekazywanie wiedzy klientom. Sprawdź, jak biuro rachunkowe może przekazać informacje

Dla większości przedsiębiorców samodzielne prowadzenie księgowości jest za trudne i dlatego decydują się na współpracę z biurem rachunkowym. Warto się jednak dzielić wiedzą z klientami, bo jest to korzystne dla obu stron.

  • Data: 19.07.2022

Poznanie potrzeb klienta kluczem do sukcesu biura rachunkowego

Niezależnie od tego, w jakiej formie chcemy wyjść z ofertą biura do potencjalnych klientów (reklama tradycyjna czy online), musimy dobrze poznać ich potrzeby i pokazać, jaką wartość będzie dla nich stanowić nawiązanie z naszym biurem współpracy lub jakie problemy dzięki nam rozwiąże.

  • Joanna Polańska Solarz
  • Data: 15.06.2022

Zakaz konkurencji w umowach zawieranych przez biura rachunkowe może zabezpieczyć przed przejęciem klientów

W warunkach ostrej rywalizacji na rynku między biurami rachunkowymi szczególnie istotne jest posiadanie przez nich pracowników o odpowiednich kwalifikacjach. Ponieważ nie zawsze udaje się ich zatrzymać w firmie, wiele biur podejmuje działania, których celem jest zapobieżenie negatywnym skutkom odejść takich osób z dotychczasowych miejsc zatrudnienia, a także podejmowaniu przez nich działalności konkurencyjnej.

  • Mariusz Olech
  • Data: 18.05.2022
2afd9b2fab38ff34bdc9fa471cb12aa3c3bacc1a-original

Czy biuro rachunkowe może zajmować się rejestrowaniem spółek?

Pytanie: Czy prowadząc biuro rachunkowe, można się zajmować rejestracją spółek. Jakie warunki należy spełnić w celu rejestrowania spółek?

  • Barbara Dąbrowska
  • Data: 20.04.2022
  • « pierwsza
  • «
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • »
  • ostatnia »
5406535153005251525052025177512550654983

Aktualny numer Pokaż listę wydań »

Nr 93 sierpień 2024 r.

Nr 93 sierpień 2024 r.
Dostępny w wersji elektronicznej
Czytaj online

Masz pytanie?
redaktor

Skorzystaj z porad ekspertów

Opisz swój problem i prześlij do Redaktora Portalu Biur Rachunkowych:
[email protected]

Katarzyna Brzozowska - redaktor Portalu

Porad udzielają najlepsi experci

Sprawdź ekspertów serwisu »

Zapisz się na newsletter
Amortyzacja w firmie 2024

Odbierz e-book w prezencie

Amortyzacja w firmie 2024

Konferencje

Sygnaliści Wdrożenie wewnętrznej procedury zgłoszeń sygnalistów cz. II
więcej
Wdrożenie wewnętrznej procedury zgłoszeń sygnalistów cz. I Poznaj zasady
więcej
Ulga Badawczo rozwojowa. Komentarz do grafu
więcej
 Miesięczny raport obsługi klienta. Dobra praktyka w biurze rachunkowym
więcej

Opinie czytelników

Dzięki za fiszki z angielskim. Uwielbiam się z nich uczyć :-) Ewa

Informacje

»Oferta

»Redakcja

»Lista wydań

»Regulamin

»Pomoc

»Kontakt

»Polityka prywatności

»Publikacje Oficyny FK

»Reklama

Partnerzy



Kontakt

Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.
ul. Łotewska 9a,
03-918 Warszawa

Centrum Obsługi Klienta
Czynne: pn-pt w godz. 8:00-16:00
Telefon: 22 518 29 29
Fax: 22 617 60 10

Email: [email protected]

Wydawnictwo Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected] Wiedza i Praktyka ul. Łotewska 9a 03=918 Warszawa Centrum Obsługi Klienta Czynne: pn-pt w godz. 8:00-17:00 Telefon: 22 518 29 29 Fax: 22 617 60 10 [email protected]

  •  
  •  

Teraz możesz korzystać bez limitu z porad ekspertów

Zadaj pytanie »

x

© Wydawnictwo Wiedza i Praktyka